AlpoS grå liten

Om oss

Med två Dalkullor i spetsen startade vår företagsresa med en unik produkt som inte fanns på marknaden!
Vår idé om att samla alla lokala produkter i en fin landskapsgåva startade 2013 med handelsbolaget och varumärket Dalagåvan. 


Dalagåvan rullade på i en snabbare takt än vad vi kunnat ana, så tankarna om att erbjuda samma koncept i hela Sverige kom ganska snabbt och vi följde därför vår nya vision. Under aktiebolaget AlpoS AB, som startades under 2014, lanserade vi vårt nya varumärke ”A little piece of Sweden” där vi vill försöka knyta ihop alla Sveriges landskap med samma idé att visa upp vad det egna landskapets producenter har att erbjuda.
Varumärket ska fungera som en röd tråd och stå för kvalitet. 

Stolta och överraskade blev vi hösten 2015 när vi fick vår första nominering till Årets Nytänkare på Dalarnas största företagsgala Stjärngalan 2016. En otroligt härlig känsla över att uppmärksammas för det som vi försöker göra, att visa upp våra producenter och företag, att tillsammans stärka det lokala i varje landskap och stärka landskapen i sig.
Nu vann vi inte kategorin men vi är lika glada och stolta för att bli nominerade. Det visar att vi är på rätt väg och ger ännu mer inspiration att fortsätta. 

Vi kommer framöver att erbjuda landskapsgåvor i alla Sveriges landskap och vi arbetar med landskapsblommorna som tema på våra motiv.
Produkterna som får representera landskapen är noga utvalda av oss.

2019 startar med en nyemission av bolaget där en till aktieägare släpps in för att förstärka vårt team med ytterligare en kraft. Vi ser med spänning fram emot ett roligt och händelserikt år!

Välkommen att följa oss på Facebook och Instagram!

 

                                                                               


Vi är partner till                                                  

Våra landskapsgåvor pryds av landskapsblommorna som är tolkade och målade av Leksandskonstnären Lena Wikman och som sedan är fotade och designade till fina tryck av Catharina Johnson Fotografisk form & kommunikation